Zuid-Afrika 5 - Verjaardag en Karaoke

7 juni 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Vorige week ben ik 24 geworden! En dat kon moest natuurlijk gevierd worden. Woensdag middag hebben we met een leuke groep mensen een braai gehouden en daarna wijntjes gedronken, muziek gedraaid en gekletst, echt super gezellig! Hierna zijn we met z'n allen op stap geweest naar Guido's. Op woensdag is het hier student night dus het was volle bak. Toen ik om 12 uur jarig was kreeg ik van Nadien een enorme button opgespeld met 'birthdaygirl' er op, wat ervoor zorgde dat ik de hele avond werd gefeliciteerd. Na de nodige verjaardagsshotjes en dansjes zijn we ons bed ingerold om de volgende dag heerlijk de hele dag niks te doen en uit te brakken van het feestje. Je kan wel zeggen dat mijn 25e levensjaar nu goed is ingewijd!

Afgelopen maandag hebben we ons event gehouden, wat we moesten organiseren voor de minor die we hier volgen. Het ging om een karaoke avond en we kunnen met vol trots zeggen dat het een geslaagd event was! Iedereen was enthousiast en heeft genoten van de avond.

De rest van de dagen hebben we bijna constant heerlijk weer gehad en zijn we een aantal keer bij het strand geweest. Ons Bali-bruin begon al te vervagen, dus het mocht ook wel weer een keer. Het strand hier is zo anders dan Bali, zo heerlijk uitgestrekt. Een nadeel, de zee is enorm koud. Ik ben er een keer ingerend en verplicht kopje onder door de enorme golven, maar daar is het ook mee gezegd. In het vervolg hou ik het bij hooguit pootje baden. Deze week hebben we nog een drukke week gehad met het afronden van ons rapport, maar aanstaande zaterdag vertrekken we voor onze 10-daagse roadtrip richting Kaapstad. De weg van PE tot aan Kaapstad wordt ook wel de gardenroute genoemd en moet echt prachtig zijn om te rijden. Toen we naar Tsitsikamma zijn geweest hebben we al een klein gedeelte van de route gereden en dat smaakte zeker naar meer. Op de heenweg heb ik 2 overnachtingen geboekt en ook op de terugweg, zodat we niet alleen Kaapstad zelf zien maar ook mooie plekken onderweg kunnen meepakken, het is nogal een trip namelijk, bijna 900 km van hier naar daar!

Mn volgende blog zal ongetwijfeld interessanter worden dan deze, maar ik kon deze gebeurtenissen natuurlijk niet onbeschreven voorbij laten gaan :) CORRECTIE 8-6-16: Helaas gaat onze trip naar Kaapstad komende week niet door, maar wordt deze waarschijnlijk (iets ingekort) verplaats naar eind deze maand.

1. Riette Lubach:
    9 juni 2017
    Super mooi om weer iets te lezen! Tjonge wat geweldig dat je het zo goed hebt en de minor opdracht goed liep. Ik ben trots op je.
    Dikke kus!
  2. Geke & Guus:
    9 juni 2017
    Hey Lau! Leuk om te lezen dat jullie jou verjaardag nog goed hebben gevierd.
    Veel plezier met jullie trip straks en als we een karaoke avond willen organiseren weten we wie moeten hebben daarvoor.

Dikke kus Guus en Geke
  3. Gerda de Hen:
    10 juni 2017
    Lieve Laura,
    Wat heerlijk om te lezen, dat ook Zuid Afrika een positieve ervaring is. Gefeliciteerd vandaag is je moeder jarig ❣️.
    Nog heel veel genieten, dikke knuf xxx Gerda