Zuid-Afrika 3 - Mansfield Game Reserve

19 mei 2017

Vandaag (19-5) zijn we naar Mansfield Game Reserve geweest. We begonnen rond 11u aan de 6km hike door het park. Na een paar minuten lopen zagen we in een keer vier koppen boven de bossen uitsteken, Giraffes! Ze hielden ons goed in de gaten en toen we onze route vervolgden na wat foto's te hebben gemaakt, liepen we steeds dichter naar ze toe, wat ertoe leidde dat ze op de rekken gingen voor ons, zelfs van een afstand hoorde je de zware beesten neerbonken op de grond bij het rennen. Een paar meter verder stonden ze weer stil om ons in de gaten te houden, om vervolgens weer wat verder te rennen en weer te stoppen. Super grappig gezicht om die lange nekken boven de bosjes uit te zien komen. De hike was best pittig aangezien het veel omlaag en omhoog lopen is, door bossen en over grasvelden waarbij de 'route' amper te zien was. Maar bij elke gele steen waren we weer opgelucht dat we goed liepen. Op ongeveer drie kwart van de route zagen we een giraffe in de verte lopen. In tegenstelling tot de andere giraffes was deze alleen en niet bang voor ons, hij kwam zelfs naar ons toe gelopen. Hij boog z'n enorme nek en wilde graag geaaid worden. Er liep een man bij de giraffe die ons vertelde dat deze op jonge leeftijd z'n moeder heeft verloren en dus is grootgebracht door mensen, waardoor die niet bang is en graag geaaid wordt. Wel schrok ik even van die enorme grijs/blauwe tong die naar buiten kwam toen ik m over z'n snuit wilde aaien, haha.

Toen we aan de hike begonnen waren we al gewaarschuwd voor agressieve struisvogels, dus toen we op een gegeven moment deze zagen boven op de heuvel, hebben we snel vanuit de verte een fotootje geknipt en zijn de bossen weer ingegaan voor het vervolg van de route, spannend momentje, aangezien je die beesten er niet zomaar uitloopt, haha. Aan het einde van de hike kwamen we nog een kudde zebra's tegen, die ons supergoed in de gaten hielden. Na nog wat foto's maken zijn we doorgelopen naar het einde en na weer een stevige klim kwamen we weer bij het startpunt uit. Een super leuke (en intensieve) dag, en weer een mooie ervaring erbij! Zuid-Afrika is echt mooi!

1. Geke & Guus:
    21 mei 2017
    Gaaf zeg!! Mooi die foto met de giraffe. Goed te lezen dat jullie het naar de zin hebben daar..geniet!