Zuid-Afrika 2 - Addo Elephant Park

19 mei 2017

Afgelopen zondag zijn we met vier meiden naar Addo Elephant park geweest. Na t huren van een auto en een rit van 1,5 uur kwamen  we bij het park aan en konden we met de auto naar binnen. Het park heet zo, omdat er onwijs veel olifanten leven. Naast dat zijn er ook veel andere dieren te spotten. Bij aankomst was een groot bord te zien met magneetjes aangegeven waar die dag bepaalde dieren zijn gespot. Niet echt logisch, want de dieren lopen natuurlijk constant rond, maar we zijn inmiddels wel gewend dat in Zuid-Afrika constant achter de feiten aangelopen wordt, dus ook hier.

Alleen daar rond rijden en zoeken naar een dier is al een ervaring op zich. De eerste olifanten waren al gauw gespot. Wat een enorme beesten zijn dat zeg! Naast dat hebben we nog veel andere dieren gezien (zie foto's). In het midden van het park is een picknick gelegenheid waar je dus uit de auto mag stappen (met hekken er omheen natuurlijk) en na een snel toiletbezoek zagen we een enorme mestkever lopen (filmpje)! Super groot beest dus liepen we d'r 10 minuten gefascineerd omheen te lopen. Na de korte stop zijn we verder gereden richting het noorden van het park, waar ook een restaurant zat. Hier heb ik de lekkerste zalmsalade van m'n leven gegeten en na even rond te hebben gestruind in t super toeristische winkeltje zijn we het park weer ingereden terug naar het zuiden. Op een gegeven moment hadden we zoveel olifanten gespot dat we d'r niet eens meer van opkeken dat er weer een liep. Al met al een super leuke ervaring om die wilde dieren van zo dichtbij te zien. (Zie foto's in bijbehorende map!)