Bali 3 - Scooters en Volleybal

23 februari 2017 - Denpasar, Indonesië

Hoi!
Na mijn vorige blog heb ik commentaar gekregen van Robin dat ie wel erg lang was, haha. Ik ga proberen wat vaker wat te typen en het korter te houden. :)

Ik ga nu al drie weken op een rij uit eten en ook hoef ik m'n eigen wasjes niet door te draaien, wat die breng je hier gewoon naar de laundry service op de hoek en haal je de volgende dag weer schoon en gestreken op (Voor omgerekend 1,50). Mijn bed word dagelijks mooi opgemaakt en we worden voorzien van schone handoeken. Ik kan wel zeggen dat ik wel aan dit leventje kan wennen!

Afgelopen maandag hebben Nadien en ik samen een scooter gehuurd voor een maand. Ik rij en Nadien achterop. Ik had verwacht dat het moeilijk zou zijn om links te rijden en in dit chaotische verkeer, maar ik moet zeggen dat het nog best een georganiseerde chaos is als je er zelf in rijd. Zolang je er maar verdacht op bent dat je links en rechts ingehaald kan worden. Een nadeel, de helmen (die niet verplicht zijn hier) die we erbij kregen waren vies, verroest, stinkend en zaten los om om ons hoofd. Het was meer een lelijke asseccoire voor bij de scooter dan een echte veiligheidsmaatregel. Gelukkig kwamen we de eerste dag van 't scooter huren bij een grote winkel in Kuta een aanbieding tekegen; mooie stevige scooter helmen voor omgerekend 8 euro. Nu hebben we dus allebei een mooie scooter helm, ik knal blauw en Nadien knal roze. Zo vallen we lekker op in 't verkeer, haha. (Check de foto)

Natuurlijk moesten we gelijk even een rondje touren en reden we langs een park. Er waren veel mensen dus ik moest natuurlijk meteen op onderzoek uit wat het dan precies was. Het bleek een open sport park te zijn, met een hardloopbaan, voetbalveld, fitnessapparatuur (buiten) een speeltuin en nog meer. Na een rondje te hebben gelopen zagen we een groepje Indonesen volleyballen, we stonden nog geen minuut te kijken of werden uitgenodigd mee te doen. Natuurlijk wilden we dat! Zo hebben we een uur gevolleybald met die locals. We waren kletsnat van het zweet, aangezien het hier amper afkoelt 's Avonds. Ze spelen elke dag om 17.00 en we zijn uitgenodigd vaker mee te spelen, Dat gaan we sowieso doen, dan groeien we tenminste niet helemaal dicht hier met al dat lekkere eten, haha.

Einde!

1. Helma:
    23 februari 2017
    Hee Lau, mooi verhaal. Wordt idd afkicken voor jullie als jullie terug zijn!! staat jullie goed die helmen, goed bezig!! Goed te zien dat jullie de Sint-Christoffel om hebben!
    Veel plezier nog en groetjes en kus van:
    Ron & Helma