Bali 5 - Uluwatu

5 maart 2017 - Denpasar, Indonesië

Afgelopen vrijdag zijn we vertrokken richting Uluwatu. Dit ligt in het zuiden van Bali (dat wormvormige aanhangsel van het eiland). ’s Ochtends vroeg zijn Nadien en ik op de scooter gestapt, het is ongeveer een uurtje rijden vanuit Denpasar.

Omdat we nog niet konden inchecken bij onze accommodatie voor die nacht zijn we meteen doorgereden naar de Pura Luhur Temple. De tempel zelf maakte niet zo’n indruk (na een paar tempels lijken ze bijna allemaal op elkaar, haha). Het uitzicht daarentegen was fantastisch! (foto’s!) De tempel staat bovenop een hoge klif en kijkt uit over de -super mega blauwe zoals op ansichtkaarten weergeven- zee.  De tempel en het omliggende gebied wordt bewoon door apen, heel veel apen. Van te voren werd ons al geadviseerd onze zonnebril af te zetten, dit hebben we dus ook maar braaf gedaan. Beide waren we bang van dicht bij foto’s te maken, aangezien er door anderen al apen waren gespot met een gloednieuwe Samsung in hun hand. Toch is het gelukt wel een paar op de foto te zetten. Na wat rond gelopen te hebben bij de tempel zijn we weer op de scooter gestapt, het begon namelijk middag te worden en bloedje heet.

Na tien minuutjes rijden kwamen we bij Padang Padang beach aan. Omdat het in het zuiden voornamelijk kliffen zijn, is het een hele opgave om bij een strand te komen, trappen zijn hier de uitkomst voor, alsof we die vorig weekend nog niet genoeg gezien hadden. Beneden was een piepklein strandje (vloed) en voor de mensen die goed ter been waren was het mogelijk over wat rotsen te klauteren naar een tentje waar je wat kon drinken. Hier kwamen we aan de praat met twee Amerikanen en hebben een uur lopen kletsen. Aangezien we nog steeds niet onze verkoeling in het water gevonden hadden, hebben we besloten naar een ander strand te rijden, Bingin beach. Puffend en hijgend van weer een helse trap (ook nog verkeerd gelopen natuurlijk, waardoor we weer naar boven en weer deels naar beneden moesten) konden we eindelijk onze verkoeling in zee vinden. Toen werd ook meteen duidelijk waarom het hier zo geliefd is door surfers, de golven waren enorm! Na een beetje bijkomen zijn we de schaduw maar op gaan zoeken in een van de tentjes op de kliffen.

Toen kregen we een appje van de rest van de groep (die ook naar Uluwatu ging). Zij waren met een taxi gekomen en ’s middags gearriveerd. Samen hebben we het eind van de middag doorgebracht op Green Bowl beach. Dit strand is prachtig, niet echt toeristisch en er kan dus heerlijk relaxed worden. Tenminste, na een oneindig lijkende trap met 326 -ongelijke- treden welteverstaan (ja, ik heb ze geteld). Met al die trappen zou je denken dat ik straks met goddelijke benen en billen terug kom, zou je denken ja, gaat niet gebeuren.

Aangezien we hier nu een maand zijn en we nog niet echt verkleurd waren, besloten Nadien en ik maar even een extra dagje strand erbij aan te plakken. Ik wilde minimaal het ‘witte onder broek’-effect hebben voordat we weer naar huis (Denpasar) gingen, nou dat is gelukt! Half tien waren we bij Dreamland beach, een prachtig strand met enorme golven (bekijk het fimpje van mij 'zwemmend' op deze site bij video's). Hier hebben we strandbedjes gehuurd, voor de helft van de prijs die gevraagd werd natuurlijk. Het strand is best een toeristische trekpleister; het zand is parelwit, de zee helderblauw, de golven hoog en het heeft een oneindig uitzicht. Dit blijkt de perfecte mix te zijn voor hordes Chinezen die een perfecte selfie willen maken. Wij lagen met onze bedjes op de eerste rang, wachtend tot er elke keer weer een Chinees komt die de golven niet kan inschatten en met sandalen, selfiestick en paraplu omver wordt gespoeld door de zee. Op deze manier werden we de hele dag vermaakt. Aan het eind van de dag, na veel zonnebrand, zout, zand en gelach, zijn we op de scooter gestapt terug naar Denpasar.

Dit weekend was echt een ‘vakantiegevoel’-weekend, daardoor begin ik de mensen thuis wel meer te missen. Ik wil nog lang niet naar huis, dus moeten ze maar snel hier komen!

P.s. Check de foto's bij dit verhaal bij foto's in album Bali 5 - Uluwatu

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yolanda Beenen:
    5 maart 2017
    Hi Laura. Heb vandaag voor het eerst je blog gelezen. (Het duurde even voordat je moeder de link doormailde ;-). Wat prachtige verhalen en foto's. Geniet er nog even van.
    Veel liefs, Yolanda