Bali 7 - Raften, Zonnen en Partysquad

20 maart 2017 - Denpasar, Indonesië

Weer een weekend voorbij gevlogen!  Alleen heb ik dit weekend niet zoveel ondernomen, wat maakt dat deze blog lekker kort zal zijn.

Afgelopen vrijdag zijn we met school op fieldtrip gegaan, raften! Na een rit van ongeveer een uur kwamen we op de plek waar we dit konden doen. Na een korte instructie konden we ons reddingsvestje aantrekken en een helmpje opzetten. We kregen een peddel in de hand en zoals bij alle activiteiten hier in Bali konden we ook deze keer weer een helse trap van weet ik hoeveel ongelijke treden af voordat we konden beginnen. Je raakt d’r aan gewend, dat scheelt. Aangekomen bij het water konden we in het bootje stappen en samen met Bobo (onze kapitein) beginnen aan onze vaart. Na een uurtje peddelen, dobberen en goed vasthouden bij de snelle stromingen konden we even een pauze nemen aan de oever. Bobo had er zin in want na 5 minuten pauze konden we weer instappen en zijn we verder gegaan. Nog geen 20 meter verder zaten we met ons bootje vast tegen een rots en kregen we de opdracht met z’n allen zo veel mogelijk naar rechts te leunen, super eng maar hierdoor waren we wel snel bevrijd. Een super leuke ervaring om te raften, maar toch had het van mij nog wel iets spannender gemogen.

Zaterdag zijn Nadien en ik heerlijk de hele middag naar Double Six beach geweest. Hier hebben ze een leuk tentje met allemaal zitzakken en kan je dus heerlijk relaxen. Een nadeel, ik heb nog geen houding gevonden om ook charmant op m’n buik te kunnen liggen op zo’n zitzak. Wat er dus voor zorgde dat ik een soort duo penotti effect had op m’n lichaam. Voor bruin, achter wit. Goede reden om zondag dus weer naar een strand te gaan en een bedje te huren, de hele middag op m’n buik te liggen en keihard te verbranden op m’n billen… wel een kleurtje gekregen dus, alleen de verkeerde kleur.

Zondag avond was de PartySquad in Sky Garden (discotheek in Kuta). Als Nederlanders konden we het natuurlijk niet maken daar niet heen te gaan, dus zaten we ’s avonds in de taxi naar Kuta, klaar voor een feestje! En het was een feestje! Het was super druk, maar ook heel gezellig. Hier kijk je echt je ogen uit hoeveel verschillende mensen er zijn. Zowel locals als toeristen van over de hele wereld. Om twee uur hadden Nadien en ik het wel gezien en besloten we naar huis te gaan (de rest van de groep wilde nog blijven). Het vervelende was, toen we buiten kwamen plensde het super hard! Nadien vroeg zich af of we niet beter konden wachten, maar nadat ik haar zei dat we toch zeker niet van suiker waren, begonnen we beide met rennen. Na een paar meter konden we wel stoppen met rennen, aangezien we toen toch al tot aan ons ondergoed doorweekt waren. En zoals dat altijd gaat, het moment dat we een afdakje hadden, stopte het met regenen.

Deze week is onze laatste week school hier en hebben we over twee weken alleen nog een mondeling tentamen, genoeg tijd voor nog meer leuke dingen te doen en te ontdekken, ik zal jullie op de hoogte houden!

1. Riette Lubach:
    20 maart 2017
    Tjonge wat ziet het er daar relaxt en gezellig uit. Kan niet wachten om dat ook te zien en mee te maken. Prachtige foto's!
  2. Helma:
    24 maart 2017
    Hee Lau, mooi verhaal weer!! (en foto's) Echt Hollands buitje zo te zien..
    Zit je op Bali en wat denk je: de PartySquad!!
    Veel plezier nog en geniet van jullie vakantie!!
    Gr & Dikke Kus: Ron & Helma